maandag 1 september 2014

Geen tepeltaboe

"Ik doe toch maar even een jasje aan." Boezemvriendin, collega en ik gaan tussen de middag even een wandeling maken. Aanvankelijk denk ik het zonder jas te kunnen doen, maar als we collega gaan halen, dan vind ik het toch wel fris. "Straks loop ik hier met afgetekende tepels rond en dan denken voorbijgangers misschien 'zo, die is blij om mij te zien'. " zeg ik. "Terwijl ik natuurlijk alleen maar koud ben. Dat kan alleen maar leiden tot misverstanden." Dus ik ga mijn jasje nog snel even halen.

We hebben een fijne open werksfeer bij ons op het werk. Er zijn dan ook weinig thema's die onder collega's niet besproken kunnen worden. Het al dan niet aftekenen van tepels is bij ons dus geen taboe. Collega is zelfs blij dat mijn tepels nog de gelegenheid krijgen om zich af te tekenen. Zij signaleert namelijk een nieuwe preutsheid waarbij de tepel in de ban wordt gedaan. De grote boosdoener is de padded bh. Voor boezemvriendin en mij is dit een nieuw gezichtspunt. Wij zaten nog niet op het spoor van dit nieuwe conservatisme.

Maar ze heeft gelijk: de padded bh heeft een foamlaagje waar zelfs de meest hardnekkige tepel niet doorheen komt. En zo lijkt een vrouwenborst een gladde heuvel zonder enig reliƫf. En dat is geen vooruitgang, aldus collega. En wij kunnen niet anders dan het met haar eens zijn: voor ons geen tepeltaboe.

Wat denk je hiervan? De nipple cover!





2 opmerkingen:

  1. Onzin laat ze zien, je bent toch een vrouw. Die padded bh' s zijn veel te warm zeker wanneer je in de overgang bent!

    BeantwoordenVerwijderen