woensdag 3 september 2014

Een verontrustende trend

Ik oogstte op het werk veel bijval voor mijn blog van eergisteren. Het tepeltaboe heeft bij mij op het werk dus nog niet toegeslagen. Voor sommigen was het een nieuw inzicht: zij hadden nog geen weet van enig taboe. Anderen maken zich ongerust over deze trend. Want wat is dan de volgende stap? Een padded minimizer, zodat je niet alleen geen tepel, maar ook geen borst meer ziet?

De mannen vragen zich af  hoe deze nieuwe preutsheid voor hen zal uitpakken. Onterecht denk ik. Dat is nou juist het zorgelijke ervan: ik denk dat het voor mannen nog wel meevalt.  De nieuwe preutsheid zorgt voor een nieuwe ongelijkheid. De mannentepel mag namelijk gezien worden. Daar komt geen nipple cover aan te pas. Het is juist de vrouwentepel die in de ban wordt gedaan.

Nou blijkt dat de angst bij mannen ook niet op de tepel is gericht. Sommige mannen zien de padded herenslip als de logische volgende stap van het nieuwe conservatisme. De hamvraag is dan natuurlijk hoe de padding zou worden ingezet: is het bedoeld om te uniformeren of om te neutraliseren? Loopt straks iedere man rond met een softe toque?

De tijd zal het leren. Vooralsnog loop ik nog rustig rond met een non-padded bh. En de mannen? Die raad ik een boxershort aan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten