vrijdag 1 juli 2011

Antishuffle


Met de komst van de CD kwam ook de shuffle: de mogelijkheid om nummers in willekeurige volgorde af te spelen. Ik heb een hartgrondige hekel aan de shuffle. Gisteren zitten we aan tafel. E. heeft zijn Ipod in het deck staan op shuffle. Het ene moment komt Rufus Wainwright voorbij, het andere moment luisteren we naar de Raincoats, dan weer naar de Talking Heads. Allemaal op zich niet verkeerd, maar zo achter elkaar gezet? Niet te verteren!

"Heb je 'm op shuffle staan?", vraag ik. Het antwoord komt niet als een verrassing: "Ja". "Ik vind dat echt niet kunnen", zeg ik. "Waarom niet?", zegt de jongste. "Dat is toch juist leuk? Net als de radio, maar dan met alleen maar nummers die jij leuk vindt." Dat is een manier om het te bekijken, maar zo denk ik er niet over. Ik vind het jammer dat de nummers uit hun verband zijn gerukt. Ik ben hartgrondig antishuffle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten