vrijdag 6 september 2019

Zware gebruikers

Zware gebruikers - dat zijn we.
We zijn zware gebruikers. Iedere week breken we records in de plaatselijke kaashandel. Ons spaarpuntentegoed rijst de pan uit. Zelfs de kaasboeren verbazen zich over onze kaasconsumptie. Om al die kaas weg te werken hebben we goed materiaal nodig. Dus hebben we eersteklas schaven aangeschaft. Inderdaad schaven, want we zijn niet van die mensen die op elkaar gaan zitten wachten als er geschaafd wordt. Er wordt hier simultaan geschaafd. Als de een bezig is met de pikant belegen, kan de ander met een gerust hart losgaan op de komijnekaas of de Kees kaas*.

Ontzorgen

Een aantal weken geleden merkten we het voor het eerst: een van de eersteklas schaven heeft een wiebelend handvat. E. kaart het bij onze eerstvolgende sessie aan bij de kaasboer. De kaasboer is verontwaardigd: "Dat mag eigenlijk niet gebeuren bij zo'n eersteklas product.Die moet toch zeker vijftien tot twintig jaar meegaan. Neem 'm volgende week maar mee, dan krijg je een nieuwe van mij mee. Ik regel het wel met de fabrikant." Wij zijn dol op onze kaasboer. Dat lijkt me duidelijk. Niet alleen levert hij eersteklas kaas, maar hij ontzorgt ons ook nog eens. Voor ons geen stress over een kapotte kaasschaaf.

"Goeie service", zeg ik later tegen E. "Gebruiken wij die schaven nou zo zwaar?" E. denkt het wel. "Misschien moeten we dan ook maar niet vertellen dat ik ooit een autodeur uit de auto heb getrokken?"

*Aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten