zondag 15 november 2020

Omhoog, omhoog, omlaag, omlaag, links, rechts...


Lange tijd vond ik het overdreven. Maar ik ging uiteindelijk overstag in de eerste coronagolf: ik activeerde Netflix. En iedereen had gelijk: je kunt er niet zonder. Nu ga ik me regelmatig te buiten aan bingen - eindeloos kijken zonder reclame. Heerlijk is dat. Het valt niet altijd mee om uit het overvloedige aanbod te kiezen. Soms ben ik net zo lang bezig met kiezen als met kijken. Maar het gevoel is heerlijk: zoveel keuze. 

Technische problemen

Zaterdagavond kies ik voor Suits. En net als ik er lekker in zit, gaat het mis. Netflix reageert traag en loopt uiteindelijk vast. Na drie keer pak ik mijn laptop erbij om uit te zoeken wat het probleem kan zijn. Ik google en kom dan terecht bij Netflix help. Wat te doen? Stap 1: uitloggen. Fantastisch advies. Stap 1 wordt als volgt uitgelegd:  Geef het deactiveringsscherm weer door de volgende reeks in te voeren met de pijlknoppen op de afstandsbediening van het apparaat: Omhoog, omhoog, omlaag, omlaag, links, rechts, links, rechts, omhoog, omhoog, omhoog, omhoog. Is dit een grap? Voor de zekerheid kijk ik nog even in de url: ik ben toch echt bij Netflix help. 

Maar helpen doet het me niet. Gelukkig weet ik dat andere knopje ook nog goed te vinden: de uit-knop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten