zaterdag 10 december 2022

Braintoss en de weemoed*


Ik heb een beetje  een einde der tijden gevoel. Het is een ietwat weemoedig gevoel dat veel energie en denkruimte opslokt. En dat heeft niet met het einde van het jaar te maken. Natuurlijk, ieder jaar lijkt het alsof de wereld na december stopt met draaien. Maar dat is het niet deze keer. Er komt van alles bij elkaar. 

Alles verandert

Op dit moment wordt het vooral veroorzaakt door twee dingen: de baas gaat vertrekken en mijn  familie sterft in rap tempo uit. De baas gaat met vervroegd pensioen en dat is hem van harte gegund. Hij heeft mijn baasbeeld gedurende 27 jaar bepaald. Een onnavolgbaar baasbeeld. Dus dat zal wennen worden. De familieleden die overlijden zijn van respectabele leeftijd. Maar toch. Ik denk er veel over na.

Help!

Ik ben dus druk in mijn hoofd. Daardoor vergeet ik dingen. Niet echt handig in deze drukke tijd van het jaar. Ik kan dan ook alle hulp die ik kan krijgen goed gebruiken. Deze week sprak ik een collega die me een handige app aanraadde: braintoss**. "Ideaal", zegt ze. "Je spreekt iets in, maakt een foto of een notitie en de app stuurt het naar de mailbox die je invoert. Zo kom je het altijd weer tegen." Dat klinkt mij ook behoorlijk ideaal in de oren. Dus ik download braintoss voor een klein bedrag. 

Vanmorgen zitten E. en ik op de bank. Ik spreek drie berichten voor het werk in op braintoss. Ik leg E. uit hoe superhandig dit eigenlijk is. E. weet het zo net nog niet: "Je krijgt het nog druk met het afhandelen van je eigen mail." En ja, dat zit er dik in. 

* Wat een geweldig woord is dit eigenlijk. Het is een leenwoord uit het Duits - in de betekenis van melancholie voor het eerst aangetroffen in 1814 volgens het wikiwoordenboek. 

**Ik zie overigens ook direct waardevolle andere toepassingsmogelijkheden: je hoeft natuurlijk niet je eigen mailbox in te voeren. 

De illustraties op mijn blog zijn afkomstig van Boomerang Cards. Hier vind je deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten