dinsdag 15 augustus 2023

Der Sommer ist vorbei


Vorige week reed ik naar Delfzijl voor een afspraak. Ik rij door landelijk gebied en er wordt druk geoogst. Het is even droog en nu kan het. Straks moet het stro nog geperst en dan kan er weer geploegd worden. Dan is het land weer klaar voor een nieuwe cyclus.

Weemoed

Het stemt me enigszins weemoedig, omdat het einde van de zomer dan in zicht is. Niet dat ik de warmte ga missen. Daar ben ik niet van. Blote benen en blote voeten, die ga ik missen. Maar vooral het licht.  Je kunt nu al merken dat het 's avonds sneller donker wordt. Ik mis het nu al. En in november, december en januari is het helemaal bar. 

Geen BBQ

Een beetje vreemd misschien, die weemoed zo midden in de zomervakantie. Ik weet nog dat we een keer in augustus in Oost-Duitsland op vakantie waren. We kampeerden en het leek ons leuk om eens te barbecueën. Dus wij op zoek naar een weggooi-barbecue (dat deed je toen nog  gewoon zonder schuldgevoel). We konden er geen vinden, dus schoten we een -niet al te vriendelijke- winkeldame aan. Ze hadden ze niet meer. "Der Sommer ist vorbei.", zei ze. Precies dat gevoel had ik. 

De illustraties op mijn blog zijn afkomstig van Boomerang CardsHier vind je deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten