dinsdag 5 september 2023

DJ je moeder*


Ik ben bezig om mijn persoonlijke record op spotify te verbeteren. Kan dat, is dat nodig en waarom, zul je je misschien afvragen. Dat is nodig, omdat muziek goed voor mij is. Het ontspant me, het verbetert mijn humeur, het brengt me tot rust. Het is kortom fantastisch. Ik knap er enorm van op en meer is beter. En vorig jaar heb ik te weinig geluisterd. 

Een inhaalslag

Ik luister namelijk met E. mee. E. luistert altijd naar muziek, ook als hij werkt. Ik niet. Als ik werk zit ik in een diepe focus. Dus dan denk ik er niet aan om naar een muziekje te luisteren. Dat kan ik er dan niet bij hebben. Maar daardoor kan ik niet meekomen met de luisterminuten van de rest van mijn gezin. Dat kan ik natuurlijk niet over mijn kant laten gaan. Dus vandaar deze inhaalslag.

Mems playlist

Gelukkig word ik daar van alle kanten in gesteund. Ik kreeg van de oudste een boxje waardoor het mogelijk is om overal muziek te luisteren. Hij is spat- en stootvast, dus de sky is echt the limit. Verder heeft ze ter aansporing ook een playlist met favorieten voor me gemaakt. De lijst heet Mems** playlist. De ondertitel van de lijst is: Voor als baarmoeder even geen moeder, dochter, zus of vrouw is, maar gewoon alleen even Jannie. Een lijst vol extremen die ruimte voor groei geeft. 

Hier past toch maar een reactie op:  💗💗💗💗


*Deze kaart stuur ik altijd mee als ik de oudste een nummer stuur dat ik mooi vind. Onder het motto: een beetje show en sjeu moet kunnen.

**Wij zijn tot in de tigste generaties Groningers. De benaming Mem is blijven hangen na een verhaal dat ik graag vertel over de tijd dat boezemvriendin en ik de kamer deelden met een oudere collega van Friese afkomst. Zij belde tot onze verbazing altijd uitgebreid onder werktijd met haar moeder op kosten van de zaak. Ze opende haar gesprekken altijd met Ja mem met mij... Daardoor geïnspireerd opende ik mijn telefoongesprekken (in eigen tijd en voor eigen kosten) met mijn moeder ook altijd met deze tekst. Het is blijven hangen.


De illustraties op mijn blog zijn afkomstig van Boomerang CardsHier vind je deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten