zaterdag 24 mei 2014

De Jumbo rukt op

Deze week was ik toevallig even bij de C1000 hier ter plaatse. Daar trof ik voor onze overdadige westerse normen een ongewoon beeld: lege of halflege schappen. Ik had maar vier boodschapjes, maar ik slaagde maar voor 50%. Geen citroenen en geen boterhamzakjes bij de C1000. Wat blijkt? Vandaag was het de grote leegverkoop, want vanaf half juni wordt de C1000 een Jumbo. De Super de Boer verdween al eerder uit het straatbeeld van Hoogezand, net als de Coop. En nu verdwijnen dus ook de laatste twee vestigingen van C1000. Allemaal maken ze plaats voor de Jumbo.

Toen onze Super de Boer een Jumbo werd, bleef ik eerst komen. Ik vond de Jumbo een minder fijne winkel dan de Super de Boer, maar ik leefde nog in de veronderstelling dat het zou gaan wennen. Het idee is natuurlijk dat de cliëntèle dezelfde supermarkt blijft bezoeken. En zo gaat dat ook. Inmiddels ben ik nog steeds niet gewend, dus dat gaat ook niet meer komen. Ik kom nog wel bij de Jumbo voor bepaalde merkproducten, maar op dit moment is de Lidl mijn hofleverancier. Ik vind de Jumbo namelijk nog steeds geen fijne winkel. Ik kan niet precies benoemen waar dat 'm in zit, maar het is zo. En nu worden het straks allemaal Jumbo's. Ze hebben nog net geen monopoliepositie, want er is nog een Albert Heijn en er zijn nog vestigingen van de Aldi en de Lidl. Maar een fijne ontwikkeling vind ik het niet. De Jumbo rukt op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten