zaterdag 16 december 2017

Ga toch weg met je Christmas Station


In de auto hoort muziek er gewoon bij. Meestal luister ik naar de radio. Van januari tot half november is dat Sky Radio - omdat dat muziek zonder onderbreking is. Maar rond half november komt de klad erin. Dan begint namelijk de gezelligheid rond kerst. Dan wordt Sky Radio The Christmas Station. Bij het allereerste kerstliedje dat ik hoor, doe ik Sky Radio in de ban. Ik hou best wel van een beetje kerst, maar ik vind dat het hysterische vormen aanneemt. Die opgeblazen on-Hollandse kerstgezelligheid vind ik moeilijk te verdragen. Het glazuur springt me spontaan van de tanden. Maar blijkbaar behoor ik met mijn noordelijke nuchterheid tot een minderheid. Heel Nederland lijkt zich er vol overgave in te storten - de commercie voorop. 

Elvis

Om te ontsnappen aan de suikerzoete kerstnummers op Sky Radio, luister ik vanaf half november naar Simone FM. In 2016 heb ik zelfs het hele jaar niet naar Sky Radio geluisterd. Niet dat ze daar bij Sky Radio wakker van hebben gelegen hoor.
De enige van wie ik eigenlijk een kerstliedje kan verdragen is Elvis - Elvis kan suikerzoet hebben. Ooit gaf een oud-collega -zelf een groot Elvisfan- me een mix met allemaal kerstliedjes van Elvis. Ieder jaar tuigden we de boom op met die liedjes van Elvis op de achtergrond. In de brand ging de oorspronkelijke mix verloren, maar gelukkig hebben we Spotify. Speciaal voor het optuigritueel zoekt de jongste dan een aantal kerstnummers van Elvis op.

Nuchter boompje

Vandaag ga ik de boom optuigen. Vorige week heb ik onze kerstboom weer uitgegraven en opgepot. En nu staat hij te wachten om weer opgetuigd te worden. Het belooft een nuchter noordelijk boompje te worden. Opgetuigd, dat wel. Maar geen overdreven toestanden. Of Elvis weer van de partij is? We zullen het zien.






*De Boomerang Card is van Monoumo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten