woensdag 10 augustus 2011

Een lekkere staycation


Het is altijd fijn om rondom de vakantie een tijdje thuis te zijn. Vooraf ben ik meestal druk, niet rustig te krijgen, tot we in de auto stappen en vertrekken. Dan weg en dat doet het dan meestal wel: de ontspanning sluipt er dan toch in. Het is de enige periode in het jaar dat het me echt lukt om helemaal niets te doen. Doorgaans ben ik graag bezig en als ik niet bezig ben, dan ben ik aan het plannen om bezig te gaan.

Dit jaar pakte het allemaal iets anders uit dan verwacht. We waren eerder thuis, omdat we letterlijk uit de tent spoelden. Dus in plaats van een week, zijn we nu twee weken thuis. Dat mag je toch bijna een staycation noemen. Dat schijnt zelfs helemaal in te zijn. En dat heeft toch ook wel iets: de vakantie lijkt hier thuis wel schier eindeloos. Dat is het voordeel van niets doen: dan lijken de dagen langer. En het weer werkt ook nog eens mooi mee: alle dagen grijs, dus ook dat lijkt op elkaar. Nog een paar dagen en de dagen zullen weer meer gevuld zijn met activiteit. Maar eerst nog een klein rukje staycation.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten