zaterdag 21 juli 2012

Ongegeneerd koekeloeren

Gisteren wilde ik me behaloos op de bank storten voor een totale breakdown. "Is de krant al bezorgd?", vraag ik. Ik stelde de vraag niet omdat ik even een krantje wilde lezen, maar om te checken of de krantenbezorger al was  geweest.

Als je binnen je eigen woonplaats verhuist, heb je dik kans dat je ook een andere krantenbezorger krijgt. Onze ochtendkrant wordt zo vroeg gebracht dat we nooit een bezorger zien, maar van het bezorgen van de avondkrant zijn we iedere dag getuige. Thuis werd onze krant op de brommer of met de auto bezorgd naar goed Sappemeers gebruik. Het snorren van de brommer en de contouren van een zwartgehelmd meisje waren een vertrouwd beeld. Ze werd gereden, dus snel en discreet werd de krant in de deur gestoken.

Hier brengt een man op leeftijd de krant op de fiets rond. Hij heeft een gezonde buitenkleur, hoogstwaarschijnlijk van het door weer en wind op de fiets kranten bezorgen. Hij rijdt hier de oprit op en draait dan een rondje op de oprit om dan bij het raam langszij te komen. Hij combineert het in de brievenbus steken van de krant met ongegeneerd naar binnen loeren. Hij lacht om de kleine strookjes plakplastic die de vorige bewoners op het raam plakten om inkijk te voorkomen. Op zijn fiets kan hij namelijk gemakkelijk over de strookjes naar binnen kijken. En dat doet hij.

Dus behaloos op de bank rondhangen kan pas nadat de krant is bezorgd. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten