woensdag 4 juli 2007

Glimmende nagels



In de krokusvakantie zijn we naar Londen geweest. Erg leuk. In Trocadero stond een standwerker die mij uitkoos om zijn product uit te proberen. Hij had een niet te missen aanbieding: een blokje waarmee je je nagels kunt polijsten. Glimmende nagels zonder nagellak! Hij schuren en ondertussen maar babbelen. En eerlijk is eerlijk: ik was onder de indruk van het resultaat. Mijn nagels glommen mooi, maar de aanbieding kon ik best missen.

Het heeft een aantal maanden gesudderd, maar nu kwam het weer boven. Zo'n blokje zal toch heus niet alleen in Engeland te koop zijn. Dat kun je hier toch zeker ook wel kopen? En mijn nagels glommen toch wel spectaculair! Nagellak vind ik bovendien niet prettig op mijn vingernagels. Ik heb het idee dat ze dan niet meer kunnen ademen. Voor mijn teennagels geldt dat dan gek genoeg weer niet. Die zijn er natuurlijk aan gewend om niet te kunnen ademen.

Dus ik naar de drogist naast de deur. En inderdaad: die had een vijl, waarmee je je nagels kon schuren. En met de gladde kant kun je ze dan polijsten. Zij had pas echt een niet te missen aanbieding, want de vijl kostte maar €2,50. De beslissing was snel genomen: de vijl ging mee naar huis. Ik vervolgens aan het schuren en polijsten. En nog eens schuren en polijsten om ze maar te laten glimmen. Ze glimmen nu inderdaad. Een beetje. Ik heb ze ook nog even mooi in model gevijld. Maar waar ik geen rekening mee had gehouden: van al dat intensieve schuren en polijsten worden je nagels dunner. En dan liggen ze bij het minste of geringste slap achterover. Gisteravond gebeurde dat voor de laatste keer: ik heb ze met een nagelknipper weer rigoreus kort geknipt.

Ik ben blijkbaar niet voorbestemd om met gemanicuurde en glimmende nagels door het leven te gaan. Het is niet anders.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten