zaterdag 26 mei 2007

Mijn moeder


46 jaar geleden werd ik uit haar geboren. Me toen nog volstrekt niet bewust van dat voorrecht.


Vanzelfsprekend was het toen ik kind was. Vanzelfsprekend haar liefde. Vanzelfsprekend haar aanwezigheid. Vanzelfsprekend de troost. Vanzelfsprekend de steun. Vanzelfsprekend haar creativiteit. Vanzelfsprekend de ruimte die ze bood.

De waardering kwam toen ik een vrouw werd. Waardering voor haar kracht. Waardering voor haar humor. Waardering voor haar loyaliteit. Waardering voor haar karakter. Waardering voor wie ze is.

En de herkenning nu ik zelf moeder ben. Herkenning van de vragen. Herkenning van de keuzes. Herkenning van de vanzelfsprekendheid. Herkenning: dat doe ik net als zij, dat heb ik van haar. 

46 jaar later ben ik me er wel van bewust: van het voorrecht dat zij mijn moeder is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten