dinsdag 23 juli 2013

Een kokette Rubette


Vanmiddag word ik op de fiets ingehaald door een senior fietser met ontbloot bovenlijf.  Zijn rug is bedekt met een patroon van ouderdomsvlekken. Dat doet helemaal niets voor hem, maar hij is overduidelijk op een leeftijd dat hij de schaamte voorbij is. Dat had voor mij als argeloze voorbijganger niet gehoeven.

Maar goed, voor hetzelfde geld dacht hij hetzelfde over mij. Niet dat ik met ontbloot bovenlijf op de fiets zit, maar charmant is het ook niet: een wijde broek, een flodderblouse -omdat het zo lekker wappert- en een zonnebril met daarbij een blauwe pet. Ik kocht een leuke grijs-wit gestreepte herenpet, waarin ik lijk op een kokette Rubette, maar die waait op de fiets van mijn hoofd. Dus moest die plaatsmaken voor een praktische blauwe met elastiek achterin. Fraai is anders, maar ooit zal ik wel een betere vinden. Voor nu doet het zijn werk: mijn hoofd beschermen tegen de brandende zon. Ondertussen kan ik de Rubettes-pet natuurlijk gebruiken als ik mijn eigen versie van Sugar Baby Love ten beste geef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten