zaterdag 6 juli 2013

Groen experiment

Sommige mensen doen er niet aan: aan facebook, twitter of internet in het algemeen. De reden die ze meestal geven is dat het teveel tijd kost. En dat is waar. Het kost tijd. Dat hoeft natuurlijk niet, maar het is vaak wel zo. Ongemerkt besteed je toch best wel veel tijd aan het checken van de verschillende social media. Des te mobieler je apparaat, des te meer tijd je eraan besteedt. Toen ik begon te bloggen deed ik dat bijvoorbeeld op een vaste pc. Ik had een vast blogmoment op de avond, direct na het avondeten. Sinds ik een laptop heb, ben ik vanaf het moment dat ik thuiskom voortdurend met internet en social media in de weer. En des te meer tijd je erin stopt, des te meer kom je tegen...

Zo ben ik een vaste fan van www.welke.nl. Op de websites een verzameling van foto's van doe-het-zelf-ideeën, lekkere recepten, leuke interieurfoto's, slimme groenfeitjes, en tips om je looks te verbeteren. Sommige zaken lijken te mooi om waar te zijn. En soms zijn ze dat ook. Neem deze foto.
Het verhaal is simpel: heb je een bosje rozen gekregen en is het beste er vanaf? Snij de stelen dan schuin af, verwijder het blad en steek de steel in een aardappel. De aardappel ingraven en de stengel zal alle voedingsstoffen uit de aardappel onttrekken om te verworden tot een prachtige rozenstruik. Geweldig! Dat wilde ik natuurlijk ook proberen. Samen met de jongste plant ik zes aardappels met een rozenstengel erin in de voortuin. Je wilt natuurlijk ook niet hebberig zijn en direct twintig rozenstruiken oogsten van een bos rozen. Met zes zou ik toch een mooie basis kunnen leggen voor een compleet rosarium rondom onze nieuwe woning.

We plantten ze in een natte periode, dus dat kwam goed uit: gruizoam weer zeg maar. We verwelkomden de eerste blaadjes die opkwamen dan ook enthousiast. En dat zijn we nog steeds! Maar rozenstruiken zijn het niet geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten