woensdag 24 juli 2013

De postorderkoningin van de buurt

En opnieuw stopt de auto van PostNL bij ons voor de deur. "Oh, dat is voor mij", zeg ik tegen de jongste. Ik begin me namelijk te ontwikkelen tot de postorderkoningin van de buurt. Je kunt het zo gek niet bedenken of ik bestel het via internet: overhemden, jurken, agenda's, deurbeslag, kastdeurknoppen, briefkaartenrekken, buitenlampen, plukzakken, noem maar op. Het is een trend die zich heeft ingezet na de brand. Daarvoor had ik zelden iets via internet besteld. Ik had namelijk ook zelden iets nodig. En als ik dan al iets nodig had dan ging ik gewoon even op stap.

Dat ligt nu heel anders: als je bezig bent met het bouwen van een huis, het regelen van alle rompslomp als gevolg van brand of bouw, werkt, een gezin hebt en dan ook nog eens al je spullen opnieuw moet aanschaffen, dan is het geen doen om daarvoor steeds op pad te moeten. Dan was ik het afgelopen jaar continu op stap geweest. Dat was dus geen optie. En zo vonden het internetshoppen en ik elkaar.

Ik ben het stadium van beginneling allang voorbij. Ondertussen zit ik in de categorie gevorderde internetshoppers. Ik plaats achteloos bestellingen. Soms wel eens te achteloos. Zo bestelde ik begin juli deurbeslag voor onze voordeur. De deurknop, het cilinderbeslag en de afdekplaat bij de ene firma en de brievenbusplaat bij de andere. Na een paar dagen ontving ik de deurknop, het cilinderbeslag en de afdekplaat, maar tot op heden geen brievenbusplaat. Omdat het met al die bestellingen niet ondenkbaar is dat een en ander langs elkaar heen loopt, vraag ik het E. nog even voor de zekerheid: "Is die brievenbusplaat eigenlijk al binnengekomen?" Nog niet, aldus E. "Dan ga ik er toch maar even een mailtje aan wagen", zeg ik tegen E. en ik voeg de daad bij het woord.

De volgende dag krijg ik een antwoord. We hebben uw bestelling inderdaad verstuurd en hij is bij u geweigerd zie ik net bij postNL Ik een pakje van PostNL weigeren? Dat is ondenkbaar. En E. weet ook wel beter dan een pakje van PostNL te weigeren. Via Track and Trace kan ik meekijken. En dan zie ik het: in de veelheid aan bestellingen is er een typefoutje ingeslopen. En jammer genoeg was dat het huisnummer. Snel een mailtje retour om dat recht te zetten en nu maar uitkijken naar de bus van PostNL.

Een van mijn geslaagde internetaankopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten