zondag 15 september 2013

Luxe went snel

We zitten nu alweer vier weken op onze eigen plek. We zijn nog lang niet weer op orde en ik ben nu op het punt dat ik me realiseer dat dat ook nog wel even gaat duren. Maar we zetten stappen en daar gaat het om. Dit weekend hebben we een kast opgehangen. Vorig weekend deden we ook al een poging, maar toen zakte het door. Dus deze week hebben we een beetje extra steun georganiseerd en nu hangt het strak aan de muur. Het enige wat nu nog rest is het verven van de steunders waar het geheel op rust.

En dit weekend kwam ook het bed voor onze zoon. Hij sliep sinds de brand in een logeerbed. Geen ideale situatie, maar hij wilde graag een groot bed en dat paste niet in zijn kamer op ons tijdelijke adres. Dus zaterdag eerst de kamer leeg, toen de kamer weer ingericht. Nieuw beddengoed aangeschaft en gewassen... Dat noem ik nog eens een welbesteed weekend.

Verder lijkt het wonen hier als vanouds, ook al is het huis nieuw. Dat laatste ontgaat ons natuurlijk niet. Naast de onwennigheid van een nieuw huis heb je ook de luxe die daarbij hoort. Zo hebben we in onze superkeuken een quooker waarmee we à la minute kokend water kunnen tappen. Ik had van tevoren niet gedacht dat dat zo handig zou zijn: rijst koken? Kokend water erop en 8 minuten later is het klaar en zo gaat dat met alles. Ik geniet er enorm van. Vanmiddag tapt E. een theepotje kokend water. "Wat een luxe hè?", zeg ik tegen E."Ja en het went snel", zegt hij. En zo is het: vier weken geleden hadden we er geen idee van en als onze quooker nu stuk zou gaan, zouden we echt balen. Zo snel raak je verwend.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten