maandag 24 september 2012

Meer WIM

Ik was nooit een krampachtig type, maar de brand heeft mij nog meer ontspannen gemaakt. Misschien is dat ook wel logisch. Als je zoiets hebt meegemaakt, dan relativeert dat behoorlijk. Zo kocht ik direct na de brand een horloge, want een dag zonder horloge? Dat was voor mij ondenkbaar. Ik draag 'm nu maar zelden. Op de een of andere manier doet het er niet meer zoveel toe.

Vrijdagavond nam ik het blad Flow mee van de bieb. Simplify your life - Feel connected - Live mindfully - Spoil yourself, staat er bovenaan het blad. En daar gaat het dus ook over. Zweverig? Zo nu en dan wel een beetje, maar er staat toch ook heel veel lezenswaardig in. Zo las ik een interview met Willeke van Ammelrooy. Zij maakte het een en ander mee en liet zich bijstaan door een mental coach om haar door die moeilijke periode heen te helpen. In haar geval was het Frits Löhnen en de bewuste methode heet WIM. Met WIM stel je jezelf drie vragen: Wat is er aan de hand? Is dat zo belangrijk? Maak je niet druk! Willeke leeft ernaar en voor haar werkt het ontspannend. En inderdaad: heel veel is niet zo belangrijk, dus daar hoef je je dan ook niet druk over te maken. Ik ben ervoor: meer WIM.

(Maar even niets zeggen over Haren dacht ik zo).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten