zaterdag 12 oktober 2013

Een bijter of een zuiger?

Vandaag shopten de jongste en ik de sterren van de hemel. Vanmorgen begonnen we in het lokale winkelcentrum en vanmiddag staken we samen met mijn zus de grens over  voor een aanvullende schoenenshopsessie. En alles met zeer veel succes. Alhoewel de jongste het meest succesvol was, wordt het voor mij toch ook echt tijd om een serieuze kledingkast aan te schaffen.

Vanmorgen lopen we compleet high door ons succes terug naar de auto. We zijn tevreden, erg tevreden. Tot nu toe hebben we alle mensen die in het winkelcentrum staan en iets willen aanbieden of verkopen kunnen ontwijken. Maar dan letten we even niet op. "Hebt u wel eens Diele geproefd?", vraagt een frisse jongedame. "Geen idee, niet dat ik me herinner", zeg ik. Of we wel eens Diele willen proeven. En vooruit, dat willen we natuurlijk wel. We krijgen een ieniemienie proefsachet met twee hele kleine Dieletjes. "Honing of drop?", vraagt ze. De jongste kiest drop, ik kies honing. Ik scheur het zakje doormidden en stop beide Dieletjes in mijn mond. Als ik het eerste Dieletje al gekraakt heb lees ik de volgende tekst op het sachet: Bent u een bijter of een zuiger? Een intrigerende vraag als je er goed over nadenkt. Ook al heeft Diele het niet zo bedoeld. Voor mezelf ben ik er snel uit: ik ben een bijter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten