dinsdag 8 oktober 2013

Mag ik even kotsen?

Bij voorbaat mijn excuses voor de titel. Maar het moest gewoon even. Vandaag zat ik in de auto toen ik voor de zoveelste keer de reclame van Expedia voorbij hoorde komen. Expedia is een reisorganisatie waarmee wij in het verleden ook wel hebben gereisd. Naar Praag bijvoorbeeld. Dat was echt super.

Ik krijg nog regelmatig mails van Expedia. Maar nu voel ik me genoodzaakt om ze te blokkeren. Wat is namelijk het geval? Ze maken reclame met de volgende kreet: Reis jezelf interessant met Expedia! Eerst hoor je dan iemand een feit over de een of andere buitenlandse stad oplepelen. (Boring, zou mijn jongste zeggen).En dan komt de slogan: Reis jezelf interessant met Expedia.Het is ongetwijfeld goed bedoeld van Expedia. En misschien ben ik wel de enige die zich hier zo aan stoort. Op Marketing Online lees ik: Het draait in de campagne om het feit dat ‘reizen het leven van mensen verrijkt’. Mensen leren nieuwe dingen als ze reizen en ze doen ervaringen op. Expedia meent dat reizen mensen interessanter maakt en laat dat in de campagne op tv, radio, en internet zien met humoristische feiten over verschillende reisbestemmingen. Dit kan ik deels wel onderschrijven, want reizen verrijkt je leven inderdaad. Je leert nieuwe dingen. Maar dan wordt er ineens een vreemde stap gezet: van je eigen beleving gaat het naar interessant zijn of worden voor anderen. Ik vind het om te kotsen. Reizen is interessant, maar je reist toch niet om jezelf interessant te maken? Ik zou zeggen: dat zijn juist de mensen die totaal niet interessant zijn.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten