dinsdag 22 april 2014

Hemels uitzicht

Begin vorige week was het volle maan. Normaal gesproken merk je dat niet, maar sinds we in ons nieuwe huis wonen zie ik het. Dat heeft niets met verscherpte waarneming te maken. Ik zie het gewoon iedere avond als ik naar bed ga.

Dat zit zo.Toen we in dit huis kwamen wonen, was ik er niet bij toen ons bed in de slaapkamer werd geplaatst. E. bedacht dat het een goed idee was om met het voeteneind naar het raam te slapen en hij plaatste het bed. Ik vond het een idioot idee: gevoelsmatig zou ik het bed andersom hebben neergezet. Het leek mij volstrekt niet feng shui om met je hoofd naar de deur te liggen. Maar toen ik de kamer binnenkwam stond het er al en E. was beslist niet van plan om het te gaan verschuiven. Hij heeft duidelijk ideeën over hoe iets in een ruimte moet staan. Onwrikbare ideeën. Ik trok dan ook aan het kortste eindje.

Inmiddels ben ik eraan gewend. Wat ik niet had voorzien is dat het me iedere avond een hemels uitzicht biedt. Het raam is namelijk een dakkapel en als we de gordijnen open laten dan liggen we -als het niet bewolkt is tenminste- met z'n tweeën op de eerste rang. Op 14 mei is het weer zover.

Alles rondom volle maan op www.volle-maan.info


Geen opmerkingen:

Een reactie posten