donderdag 10 mei 2012

Hoera!


"Je moet er wel even rekening mee houden dat je morgen 51 jaar wordt", zegt de jongste vanmorgen onder het ontbijt. Ze vindt dat ik me niet altijd naar mijn leeftijd gedraag. Het is niet dat ik hotter than my daughter wil zijn, maar ik praat 'te kinderachtig' tegen haar. Of ik doe aan babytalken, aldus mijn kinderen. Onze zoon vindt dat het soms zwakzinnige trekjes heeft. Over het algemeen zijn dat juist de momenten dat ik ontzettend veel plezier met mezelf heb. Dus ik zie dat niet zomaar veranderen.

Te groot om te verstoppen 

Morgen ben ik dus jarig. Vanmiddag had ik een receptie op het werk. "Ik ben later thuis", zeg ik tegen E. "Hoe laat ben je thuis?", vraagt E. "We hebben de auto nog nodig om je cadeau op te halen." "Kun je het niet op de fiets af?", vraag ik. De juwelier is immers op fietsafstand. Maar nee, dat kan niet. Als ik thuiskom, wordt er echter geen aanstalte gemaakt om te vertrekken. "Moeten jullie niet gaan?", vraag ik. "De winkels zijn om zes uur dicht." Maar nee, pas na het eten ontstaat er enige beweging. De imperial wordt op het dak gemaakt en dan vertrekken E. en onze zoon. Ik heb werkelijk geen idee wat ze gaan halen. "Je krijgt het vanavond al", zegt E. Het is volgens hem te groot om te verstoppen.

Het is een lifestyle

Ze zijn even onderweg en zo'n anderhalf uur later rijden ze de oprit op met een groot houten gevaarte op het dak. Het blijkt een nieuw rik te zijn dat ze voor mij uit Loppersum hebben gehaald. Een speciaal voor mij gemaakt houten wasrek! Geweldig! Mijn oude wasrek was al een aantal jaren af: het hing met tape aan elkaar. Maar ik kon er maar niet toe komen om het te vervangen door een moderne droogmolen. Een rik is geweldig. Een rik is beter dan sieraden. Het rik is een lifestyle: lekker buiten de was drogen, geen gedoe met wasknijpers, maar al je was in een handomdraai over het rik werpen. Heerlijk. Ik ben er dolblij mee.

De illustraties op mijn blog zijn afkomstig van Boomerang Cards.  Hier vind je deze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten