zaterdag 8 januari 2011

Nutty of brainy?


Ooit kreeg ik de oude brommer van mijn jongste oom. Het was een rode Puch die werd geleverd met een bepaald niet-bijpassende lichtblauwe helm. Alhoewel ik aanvankelijk niet direct 'ja' tegen de brommer zei- ik vond dat ik het op de fiets ook prima afkon- was het toch een echte topper. Ik heb ontzettend veel plezier van die brommer gehad. En ik niet alleen, ook mijn beste vriendin van toen. Alhoewel het brommertje eigenlijk niet bestemd was voor twee personen, reisden we toch overal met z'n tweeën heen. Ik pikte haar op in Winneweer en zo reisden we over het platteland van schuurfeest naar zolderfeest naar schuurfeest.

Over de lichtblauwe helm was ik minder enthousiast. Het was echt babyblauw en bepaald niet cool, iets wat mijn oom destijds zeker wel was. Volgens hem moest hij de meisjes met een stok van zich slaan. De lichtblauwe helm heeft daar vast en zeker niet aan bijgedragen. Maar goed, om te kunnen rijden op de rode Puch, moest ik de lichtblauwe helm op de koop toe nemen.

Ik kwam nooit iemand anders tegen met een lichtblauwe helm. Tegenwoordig is de trend op het gebied van helmen wel heel bizar, al moet ik wel zeggen dat ik ze hier nog nooit heb gezien: een nutty helmet of brainy helmet. Kijk voor meer van dit soort trends op http://trendhunter.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten