maandag 24 januari 2011

Tientjestip


Ik hou van schone wasbakken. Het liefst heb ik ze een beetje blinkend. Die passie wordt hier in huis helaas niet door iedereen gedeeld. De kinderen -sommige meer dan andere- hebben eerder een passie voor het bevuilen van de wasbakken. Tandpasta wordt met grote klodders in de wasbak gespuugd. Naspoelen gebeurt spaarzaam. Wel weer goed voor hun groene voetafdruk natuurlijk, want waterverspilling is er dus niet bij. Ik word echter niet vrolijk van al die tandpastaresten in de wasbakken. Eén van de dingen die ik al leerde toen ik nog maar pas moeder was, is dat je ergeren niets oplost. Sommige zaken stuur je bij, bij andere lukt dat veel minder. Je moet je strijd uitzoeken en voor andere zaken gewoon naar een oplossing zoeken. En die vond ik! Het viel me namelijk op dat die klodders wel heel gemakkelijk bleven hangen. Door al die antikalkmiddelen was het oppervlakte blijkbaar stroef geworden. Zou het niet veel handiger zijn als die klodders helemaal geen vat op de wasbak zouden krijgen? Ik bedacht er het volgende op: ik kocht een fles autoshampoo met wax en maak daar tegenwoordig de wasbak mee schoon. Het gevolg: blinkend schoon en glad als een spiegel. Klodders tandpasta glijden vanzelf het putje in. Ik was bijna in de verleiding om 'm naar de Mijn Sjumbo te sturen. Het lijkt me toch zeker een tientjestip.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten