zaterdag 5 februari 2011

Gemaskerd de nacht in


Vorige week wekte ik onze jongste. Meestal sta ik als eerste op, ik doe mijn grondoefeningen en als E. dan nog niet is opgestaan, roep ik haar. Ze heeft net iets meer tijd nodig dan de rest. Meestal ga ik niet staan wachten tot ze opstaat. Ik heb namelijk 's morgens mijn eigen programma puntje pv (persoonlijke verzorging). Dat vraagt ook zo zijn tijd. Als ze eenmaal beneden haar nachtpon uittrekt, valt er een zwart dingetje op de grond. Het is een oogmasker. "Oh, die heb ik per ongeluk meegenomen", zegt ze. Ik vat het niet direct. Ze heeft 's nachts een klein lichtje aan in haar kamer. Het zal toch niet zo zijn dat ze dan met een oogmasker op in haar stemmig verlichte kamer ligt? Ik dacht sowieso dat het dragen van een oogmasker alleen was voorbehouden aan Joan Collins in Dynasty. Maar nee hoor, ook onze eigen kleine diva draagt 's nachts een oogmasker van zwart satijn."Reuze handig nou juist", zegt ze. "Ik kan er heerlijk mee slapen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten