zondag 13 maart 2011

Alweer prijs!


Ik heb tot nu toe een t-shirt online gekocht. Ik bestelde al vaker iets, maar als ik dat dan thuis bezorgd kreeg, stond het mij toch niet zo goed als de fotomodellen die het showden. En ook dat ene shirt is nog steeds een twijfelgeval. Ik ben er nog niet uit of het wel iets voor mij is. Afijn, door die ene bestelling, krijg ik nu minstens een keer per week een digitale nieuwsbrief. Ook ontving ik al twee keer een catalogus. Op zich vind ik dat prima; ik kan niet genoeg reclame op de mat krijgen.

Ook dit weekend kreeg ik weer een catalogus. Bij het in plastic verpakte exemplaar zitten ook nog drie losse papiertjes. Die negeer ik eerst, maar in de loop van vandaag, lees ik ook die even. En wat zie ik? Als vaste klant ben ik een van de kanshebbers voor een gratis musicalarrangement voor twee personen. Vaste klant is wel een beetje overdreven voor iemand die er één keer nog geen € 30,- besteedde. "Die andere persoon ben ik dan", zegt de oudste. "Nee, ik", zegt de jongste. Deze week gingen we met mijn moeder, mijn zussen en mijn nichtje als verjaardagscadeau voor mijn moeder naar de musical Petticoat en die viel zeer in de smaak. Dus die ervaring is voor herhaling vatbaar. Er zijn tien nummers getrokken en jawel hoor, ik ben een van de gelukkigen! "Het lijkt me stug dat dit zo klopt. Er staat nog een hele passage met kleine lettertjes onder, maar dat kan ik zo niet lezen." Ik heb mijn leesbril zo niet bij de hand. "Ik zal eerst wel een flinke bestelling moeten plaatsen. En dat ga ik dus niet doen", zeg ik. "Geef mij maar eens", zegt de oudste. Ze leest het en komt tot de conclusie dat dat musicalarrangement al binnen is. "Je moet alleen de bestellijst terugsturen, maar je hoeft niets te bestellen.", zegt ze. "Dat doe je maar gewoon. Ik vind dat je er 44 cent aan moet wagen." Ik blijf het bedenkelijk vinden. "Ik kan die 44 cent net zo goed in het Winschoterdiep gooien" Het is mijn favoriete manier om aan te geven dat iets weggegooid geld is. "Dan heb ik er meer lol van."

Vanavond kijk ik het nog eens door. In de kleine lettertjes staat inderdaad dat je je als winnaar bekend moet maken (ze hebben het op naam toegestuurd, dus dat weten ze toch allang?) Maar -kijk daar heb je het al- in september is de prijstrekking pas. Hoezo prijstrekking, die was toch al geweest? Blijkbaar is het musicalarrangement nog niet echt binnen. Echt verrast ben ik niet, want wie is inmiddels niet immuun voor al die prijzen (vooral auto's) die je voortdurend als zoveelste bezoeker op internet wint? Als je dat gelooft is het iedere dag prijs. Kijk dan snap ik het systeem bij de super beter: eerst duizenden guldens uitgeven en dan pas eens in aanmerking te komen voor een gratis hengelsportsetje, een chocoladefontein of iets anders avontuurlijks. Dat klinkt realistischer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten