zaterdag 16 april 2011

Gelukkig...


Sinds ik 'into twitter' ben, bekijk ik regelmatig infographics. Dat is geen toeval: ik ben volger van infographics. Leuk vind ik dat: allerlei gegevens verwerkt in een plaatje. Laatst zag ik een infographic over geluk voorbij komen. Sindsdien ben ik iets minder van de infographics. Ik geloofde namelijk niks van de gegevens in de infographics. Mensen met partner zijn gelukkiger dan zonder. (Gaat voor mij zeker op) Mensen zonder kinderen zijn gelukkiger dan mensen met kinderen. (Kan ik me niet voorstellen, maar ik heb dan ook ont-zet-tend leuke kinderen) En mensen die 8 uur slapen zijn gelukkiger dan mensen die minder dan 8 uur slapen. (Dat ziet er niet goed uit voor mij) Voor ieder uur dat je minder dan 8 uur slaapt, kun je 8% geluk aftrekken. (-16% in ieder geval). Dat kan ik dus helemaal niet geloven. Ik ben meestal om 6.00 uur 's morgens wakker. Om 8 uur slaap te pakken te krijgen, zou ik dan ook om 10.00 uur al naar bed moeten gaan. Dan is de dag voor mij nog lang niet voorbij! Met name die laatste uren van de dag vind ik altijd heel fijn. Die uren voegen bij mij juist geluk toe! Als ik die zou moeten inleveren voor slaap, dan zou ik scheppen minder gelukkig zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten