maandag 4 april 2011

Het Linda de Mol-principe


Vandaag was ik helemaal in Linda de Mol. Vorige week zag ik een aflevering van de College Tour van Twan Huijs met Linda de Mol. Alles wat Linda aanpakt verandert in goud, dus toen ik voorbij zapte, wilde ik wel even horen wat ze te zeggen had. Je weet immers maar nooit… En zoals vaak is het juist de eenvoud die het briljant maakt. "Ik doe eigenlijk gewoon wat ik leuk vind. En blijkbaar vinden heel veel mensen leuk wat ik leuk vind. Eigenlijk ben ik heel doorsnee.", was een oneliner van Linda die is blijven hangen. Voor Linda werkt het dus zo! In haar blad Linda. snijdt ze vooral onderwerpen aan die zij leuk vindt. En toevallig vinden heel veel Nederlanders -waaronder ikzelf- dat leuk.

Zo simpel is het dus. Vandaag heb ik de hele dag het Linda de Mol-principe toegepast. Ik ben namelijk ook heel gewoon, een doorsnee medewerker van ons bedrijf. Waarom zou dus wat voor Linda werkt voor mij niet werken? Als ik iets leuk vind, zullen de meeste medewerkers dat wel leuk vinden. Of het voor het bedrijf werkt, moeten we nog even zien, maar voor mij werkt het uitstekend! Het bevordert in ieder geval het plezier in het werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten