vrijdag 22 april 2011

Links > rechts


Voordat we ons realiseerden dat al die Duitsers hier op goede vrijdag komen shoppen omdat alles daar gesloten is, wilden mijn zus en ik in Duitsland schoenen gaan kopen. We wonen hier vlakbij de grens en even over de grens is een schoenenwalhalla. Waar ik hier keus heb uit misschien drie paar geschikte schoenen in maat 42, kan ik daar te kust en te keur gaan. Is 42 net even te klein? Geen probleem, want er staan ook rekken vol met maat 43.

Mijn linkervoet is zeker een maat groter dan mijn rechtervoet. Bij zomerschoenen met een open neus is dat duidelijk zichtbaar: of je ziet één grote teen en de andere niet, of mijn ene grote teen schuurt over het asfalt en de ander ligt er keurig in. Meestal kies ik dus niet voor schoenen met open tenen. Heel bijzonder is het niet, las ik laatst: maar liefst 60 % van alle Nederlanders heeft een maat verschil tussen beide voeten. En dat is dan in 80% van die gevallen de linkervoet! Waarom kunnen we dan nog geen losse linker- en rechterschoenen kopen, vraag je je dan toch af?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten