woensdag 20 april 2011

Zuchtdagen


Sinds alweer ruim een jaar deel ik het kantoor met boezemvriendin. Zoals zij altijd zegt: "Daar wordt iedereen alleen maar beter van." Ze doelt dan op onszelf, onze werkgever en de collega's in de omgeving. Ik kan niet anders dan me daar van harte bij aansluiten.

Al jaren hielden we kantoor naast elkaar. En de wand die ons van elkaar scheidde, stelde niet bijster veel voor. Boezemvriendin chargeert graag en noemt het bij voorkeur 'een bordkartonnen wandje'. Dus veel was er toen niet wat ons scheidde. Maar toch meer dan nu natuurlijk.

Als je samen een kantoor deelt, deel je werkelijk alles met elkaar. Ik krijg mee hoe boezemvriendin in gesprek is met anderen en andersom krijgt zij dat van mij. Er zijn dagen dat we veel lachen. We hebben echter ook dagen dat we veel zuchten. Dat zijn onze zuchtdagen. Grappig genoeg vallen onze eigen verzuchtingen ons niet zo op, maar van elkaar horen we het dan wel duidelijk. Veel hoeven we er niet over zeggen: het is weer een zuchtdag. Een dag, waarop we veel 'nee, nee, jammer, jammer'-boodschappen krijgen of moeten overbrengen. Het enige wat zo'n zuchtdag draaglijk maakt is dat we een kantoor delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten