woensdag 13 april 2011

Zin in festonneren


Ik ben de hele week al veel 'on the road'. En dan zie je van alles voorbij komen. Zo reed ik vanmiddag achter iemand die zijn bumper had gerepareerd met aluminumfolie. Het zilverkleurige folie blikkerde in het licht en stak fel af tegen de donkergrijze bumper. Even daarvoor reed ik achter een keurige auto met de volgende sticker op zijn nummerbord: Het leven is als je neus: haal eruit wat erin zit! Dat verzin je toch niet? Deze had ik nog nooit eerder gezien.

Nog weer even daarvoor haal ik een vrachtauto in. Op de wagen staat: Festonneerbedrijf HEBA. Ik weet dat festonneren een steek is waarmee je een kleedje netjes af kunt kanten, maar ik wist niet dat daar hele bedrijven voor zijn. Nieuwsgierig geworden kijk ik vanavond even op internet bij HEBA. En daar word ik een stuk wijzer van: Festonneren wordt gedaan bij karpetten, tree-treds, lopers, tapijtplinten e.d., zo lees ik op de site van HEBA. En dat is niet alles, ze doen nog veel meer waar ik geen weet van had: ze banderen vloerbedekking, voorzien het van een quickstep bandje, banderen blind, lassen tapijt, met tapijt schijnt het allemaal te kunnen. Er gaat een wereld voor je open. Het lijkt mij een interessante business. Vroeger wilde ik als ik moe was van mijn werk stroopwafelbakker worden, maar nu denk ik dat ik voor 'festonneerder' ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten