donderdag 8 maart 2012

De grote tietspier

Vanavond gaat de oudste met me mee aquajoggen. Ze is in de vroege avond thuisgekomen. De afgelopen weken was ik niet geweest, omdat ik op de donderdagavond steeds uitstapjes had. De spieren moesten dus even flink aangetrokken worden. En dat gebeurde. "Met aquajoggen kun je ook echt doodgaan.", zegt ze. Ze roeit en daar gaat ze keer op keer 'dood'.
Bij het aquajoggen waren de buik- en armspieren aan de beurt. In de auto terug bespreken we welke spieren we precies voelen. Zij voelt de nekspieren: "Het is de musculus trapezius", zegt ze. De vorige periode heeft ze anatomie gevolgd, vandaar. Ik voel vooral de spier over mijn borst. "Dat is de musculus pectoris major", zegt ze. "Je grote tietspier." En inderdaad: dat is 'm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten