zondag 18 maart 2012

Hoe buikvet te verliezen

Het is bedenkelijk. Vanmorgen check ik met een fris gemoed facebook. Hoe buikvet te verliezen lees ik in de marge. Ik word toch even afgeleid. Bij de advertentie staat een dame die nooit buikvet heeft gehad, geen idee heeft wat buikvet is en in de nabije toekomst vast ook geen buikvet zal krijgen. Corrigerende badpakken. Het effect is ongelofelijk! staat eronder. De badpakken worden getoond door vrouwen die geen enkele correctie nodig hebben. Tip om vet te verliezen. Anders dan bij de andere berichten staat hier een vrouw enigszins wezenloos te kijken. Alsof ze net iets vreselijks heeft meegemaakt. Ik klik. Afrikaanse mango en nog wat. Pillen dus. En nou heb ik ook nog geklikt, dus nou kom ik helemaal niet meer van al die advertenties af. Okee, het eerste menopauzale buikvet dient zich aan. En ja, dat is zo ongeveer de enige plek waar ik nog niet zoveel vet had. Maar om me dan te bestoken met dit soort reclames...

Ik beklaag me er vanmiddag over bij mijn zus, die even langskomt. "Heb je dat zeker ingetikt?", zegt ze. Ik ontken. "Buikspieroefeningen dan?" Nee, ook dat heb ik niet ingetypt. Ik weet wel hoe je die moet doen. "Of zou het komen dat ik wel eens XL ingevoerd heb als kledingmaat?" vraag ik me hardop af. "Dat ze denken: als iemand XL heeft, dan zal er ook wel genoeg buikvet voorradig zijn." Enerzijds is het geweldig wat de computer allemaal voor ons onthoudt. Anderzijds is het soms ook ergerlijk. "Je hebt het ook als je bij Wehkamp hebt gekeken. Laatst nog, zag ik een leuk badpak en nou krijg ik dat badpak iedere keer als ik mijn hotmail open. En dan denk ik: ja, leuk." Tja, zo werkt het. Ik word ook bestookt met vesten. Vooral met vesten die mijn buikvet leuk bedekken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten