donderdag 15 maart 2012

ROFLMAO


Sinds de oudste in Enschede woon heb ik een skype account. We skypen regelmatig even. En dat is  geweldig! Vandaag liet ze me zien dat ze een kapstok heeft gemaakt van haakjes. De verbinding is niet altijd even goed, maar dan stappen we gewoon over op chatten met beeld. Ook dat is nieuw voor ons, want als je samen in een huis woont, raak je toch sneller ouderwets in gesprek.


De oudste bedient zich bij het chatten van allerlei afkortingen. En daar ben ik minder in thuis. Maar ik leer bij. Zo ontspon zich laatst het volgende gesprek.


Ik: thnx
Zij: oh hip doen ja
Ik: laugh laugh (ik leer hard bij)
Zij: heeft F. -de jongste- je dat geleerd, want dat laugh laugh kan echt niet, heel fout
Ik: Tuurlijk heb ik dat van F. Van wie anders?
Zij: kijk LMAO is meer wat voor jou
Zij: (dat staat voor Laughing My Ass Off)
Zij: of ROFL (Rolling On Floor Laughing)
Ik: haha lmao en rofl
Zij: kijk V -een vriendin- combineert dat dan nog weer tot Rolling On Floor Laughing My Ass Off  ROFLMAO


Helemaal op dreef verzin ik even later in de conversatie zelf ook nog een afkorting.


Ik: F. heeft bij Action twee leuke rokjes gekocht. Ook nog wat voor jou? (IWJIRZ)
Dat laatste stond voor Ik wil jou in rokjes zien. Dat begreep zij feilloos, maar de afkortingen die zij daarop terug chatte, plaatsten mij voor een raadsel:
Zij: DIJ
Zij: GZI
Ik: ????
Zij: Dat Is Jammer
Zij: Geen Zin In
En zo ging het nog even door. Hoe het afliep? ROFLMAO natuurlijk.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten