zondag 12 oktober 2008

Een enorme boppeslag

Op vrijdagavond loop ik met de jongste naar de bibliotheek. Het is al donker, maar de winkels zijn nog open. Gezellig vind ik dat altijd: buiten donker, lichtjes aan in de winkels. En zeker nu: het was helemaal niet koud. Als we onze zaken in de bibliotheek hebben afgerond, lopen we nog even verder naar de Maxx. Dinsdag zag ik een vrachtwagen met nieuwe spullen aankomen. Doorgaans duurt het even voor ze de spullen hebben uitgepakt en van gele prijsstickers voorzien. Vrijdag was hier niets meer van te merken; het was dus een perfecte planning.

Het was er bovendien niet zo druk. En ook was het lekker koel. Dat zijn voor mij optimale shopomstandigheden. We hebben er dan ook tot 21.00 rondgescharreld. Ze hoefden ons er nog net niet uitgooien, maar het scheelde niet veel. Ik ben zeer ingenomen met drie mintgroene borden waarin een rozenmotief uit het glazuur is gespaard. Ik vind ze prachtig. Ideaal om een koekje op te presenteren. Ik neem er drie mee, twee grotere en een kleine. En dat voor nog geen 3,50 euri! Het is geen geld. Ook scoor ik nog 10 driehoekige witte schaaltjes voor €2,50. Ik ben helemaal ingenomen met mezelf. Thuis begin ik de plakkers te verwijderen. De mintgroene schalen gaan direct die avond nog in de afwasmachine. De bordjes blijven tot de volgende dag staan.

Zaterdag heeft E., nadat hij de vaatwasser heeft uitgeruimd, de mintgroene borden op het aanrecht laten staan. Die hebben immers nog geen vaste plek. Die moet ik er dus voor gaan zoeken. Ik denk even na wat handig is. Ondertussen ontwaakt onze oudste ook. "Wat zijn dat voor afgrijselijke kitschborden?", vraagt ze. "Dat meen je niet!", zeg ik. "Ik vind ze prachtig." Ik liep me juist te bedenken dat ze er ook waren in donkergroen en leverkleur. En net op het punt dat ik denk dat ik er spijt van krijg dat ik die niet heb meegenomen, plaatst zij haar commentaar.
Vandaag presenteer ik een plakje cake op mijn mintgroene bordjes. Ik doe de driehoekige bordjes erbij voor het plakje cake. Het smaakt voortreffelijk en -al zeg ik het zelf- het is een lust voor het oog. Wat een enorme boppeslag*!
*Door E. geïntroduceerd in ons gezin. Van oorsprong Friese term, die gebruikt wordt bij het kaatsen. Het is een goede slag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten