zondag 26 oktober 2008

Alles te weten...

Onze oudste doet informatica. En daarvoor moest ze zelf een site maken. Het is een site geworden over diverse wetenswaardigheden. Er zijn veel dingen die we niet weten. Zoveel hebben we al wel geleerd. En ook dat alles te weten beslist niet gelukkig maakt.

Zo meldt ze ons gisteren dat ieder mens gedurende zijn leven in zijn slaap acht spinnen opeet. Dat had ik dan al wel eerder gelezen, maar ik was bijna zover dat ik het weer was vergeten. Vlak nadat ik het had gelezen, ging ik 's avonds met samengeperste lippen in bed liggen. Om onveranderd met de mond half open hangend weer wakker te worden. Dus alle gelegenheid voor een spin die zin heeft om naar binnen te wandelen. 

Ook meldt ze dat in iedere reep chocolade gemiddeld acht insectenpoten zitten. Tref je het niet dan zitten er vijftien in, heb je mazzel dan tref je er eentje met een. En zo nog veel meer: dat je tong de sterkste spier in je lichaam is, dat paarden en konijnen niet kunnen overgeven, een kakkerlak nog negen dagen kan leven nadat hij zijn hoofd heeft verloren...

We horen het spinnenverhaal onder het eten. Onze zoon vertrekt zijn gezicht. "Dat had ik nou echt niet hoeven weten", zegt hij. Wij sluiten ons erbij aan. Vanavond weer allemaal met samengeperste lippen naar bed. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten