dinsdag 21 oktober 2008

One

Het is de beste songtekst die ooit is geschreven. Mensen die er verstand van hebben, hebben dat bepaald: One, van U 2. One life, We're one, but we're not the same, we get to carry each other. Prachtig. Mijn favoriete versie is die van Johnny Cash. Een bevriende collega attendeerde me op Cash. Tot op dat moment had ik niks met Johnny Cash. Maar sindsdien luister ik er graag naar. Dit nummer is prachtig. Zo mooi, dat ik mijn man en nageslacht heb laten weten, dat -mocht ik morgen doodgaan- dit nummer zeker moet worden gedraaid.
Johnny kan dit liedje overtuigend brengen, omdat hij het heeft doorleefd. Laatst zag ik op televisie de film Walk the Line over het leven van Johnny Cash. Geromantiseerd natuurlijk, dat wel, maar het was dan ook een verhaal dat geromantiseerd kon worden. Johnny hield vanaf het eerste moment dat hij haar zag van June Carter. Hij heeft haar keer op keer ten huwelijk gevraagd. Totdat June ja zei -one life, one love. Ze zijn nooit meer uit elkaar gegaan en stierven vlak na elkaar in 2003. Eerst June, vier maanden later Johnny.
Een andere favoriet van mij is Johnny's versie van Solitary Man van Neil Diamond. 

4 opmerkingen: