zondag 14 september 2008

Ik weet dat u geld hebt...*

"Wat heb jij met Staalbankiers?", vraagt E. "Geen idee", zeg ik. Er ligt een luxe vierkante envelop op mij te wachten. Aan mij persoonlijk geadresseerd. Ik open de envelop en voor mij ligt een uitnodiging. De internationale kredietcrisis, een zwakke dollar, stijgende goudprijzen en bijna dagelijkse onrust op de beurzen... Het is gezien de huidige internationale economische ontwikkelingen een hele kunst uw beleggingsportefeuille en vermogen goed te managen. Nou en of, het valt zeker niet mee om mijn vermogen te managen. Dat kost me dagelijks heel wat hoofdbrekens. Omdat Staalbankiers bankiers zijn met inlevingsvermogen, begrijpen ze dat als geen ander. Ze willen me dan ook uitnodigen om persoonlijk kennis met ze te komen maken in Grand Hotel Wientjes in Zwolle of in Hotel Tjaarda in Oranjewoud. En ik mag rustig iemand meenemen! Als ik niet zo'n druk leven had, zou ik het doen. Dan zou ik E. meenemen naar Zwolle en dan zou ik een heel vermogen faken.

Ik denk dat ik wel weet hoe ze aan mijn adres komen. Ik ben lid van een beroepsvereniging en dat kost me een vermogen. Misschien dat ze daarom gedacht hebben dat ik ook vermogend ben. Maar nee, ik stuur de kaart maar retour, met daarbij de mededeling dat ik geen post weer van ze hoef. Mocht ik onverhoopt toch nog eens tegen een vermogen aanlopen, dan google ik wel even op Staalbankiers.

*De titel is een ontleend aan een gezegde dat bij E. in de familie gebruikt wordt: Ik zal u bedienen, ik weet dat u geld hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten