vrijdag 26 december 2008

Foute verkooptruc

Ik noemde het al eerder: boek een reisje en je maakt enorm veel vrienden. Zo kreeg ik onlangs ook mail van Schiphol Smart Parking. Daar zijn ze nog niet zover als bij Expedia, waar ze me al tutoyeren. Maar toch: absoluut warme betrekkingen. Wat heet! In de titel van het berichtje staat: Wij willen u verassen met een unieke aanbieding! Nou mag ik bedanken! Zover ben ik nog niet. En bovendien: misschien wil ik me wel laten begraven.
Maar nee, ze bedoelden natuurlijk dat ze me wilden verrassen. En waarmee? Ik kan nu goedkoop parkeren op Schiphol. Tenminste, als ik binnenkort op reis zou gaan. Nou ga ik dat wel, maar deze keer niet met het vliegtuig. Dus het is eigenlijk een verrassing van niks. Je hebt er niks aan als je niet rond deze tijd gaat vliegen. Kijk, als ze dan echt wat willen, zouden ze zeggen: je mag in de komende vijf jaar een keer gratis parkeren. Graag met niet te krappe marges, want zo vaak vlieg je nou ook weer niet. Een andere leuke verrassing zou zijn geweest als ze korting hadden gegeven op een vliegreis, of als ik een 50-50% kans zou kunnen maken op een jackpot van vijfentwintig miljoen. Dat zijn de verrassingen van het betere soort. Dit is niet echt een verrassing, dit is gewoon een ordinaire verkooptruc. En ook nog eentje waar ik geen warm gevoel bij krijg. Het is dat je als je vanaf Schiphol vliegt je je auto wel bij Schiphol moet parkeren, anders had ik een andere parkeerplaats gezocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten