maandag 22 december 2008

Stom

Onderuitgezakt op de bank las ik vanmorgen de Linda. Het blad kwam tot me via het roulatiecircuit van mijn schoonmoeder. Alhoewel ik aanvankelijk zo mijn bedenkingen had, kan ik nu zeggen dat ik het een leuk blad vind. Er is ook een rubriek STOM, waarin bekende Nederlanders vertellen wat ze stom vinden. Zo'n rubriek zou ik ook met gemak kunnen vullen. Wat zeg ik? Ik zou er iedere Linda wel eentje kunnen vullen. ( De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ook met gemak een rubriek LEUK zou kunnen vullen.) Maar er is natuurlijk geen bekende Nederlander die het stokje aan mij doorgeeft. Daarom geef ik het stokje hier aan mezelf door. Ik doe het in dezelfde stijl als in de Linda.
STOM
DAT TIJDSCHRIFTEN STEEDS VAKER IN PLASTIC WORDEN VERPAKT. Dat geldt trouwens ook voor komkommers.  MENSEN DIE DENKEN DAT ZE LATEN ZIEN HOE SLIM ZE ZIJN DOOR MAAR VEEL MOEILIJKE WOORDEN TE GEBRUIKEN. Al die kerstliedjes die nu constant gedraaid worden - zoveel goede zijn er namelijk niet. SPAARLAMPEN DIE LANGZAAM LICHT BEGINNEN TE GEVEN- welke doen het wel en welke niet? MENSEN DIE JE IETS AAN WILLEN SMEREN - en gebruikmaken van het feit dat sommige mensen anderen liever niet voor het hoofd stoten. Lange reclame-onderbrekingen in mijn favoriete programma's. Dat voetballers in de winterstop van club mogen wisselen. Dat er niet meer keuze in schoenen met grote maten is. DAT IK EEN LEESBRIL NODIG HEB. Dat je een nummertje moet trekken als ze het toch niet gebruiken. Dat auto's steeds sneller worden en de 30 kilometerzones steeds groter. DAT HET NOOIT MEER ECHT DONKER IS. Onze wegwerpmaatschappij - dat het niet meer loont om dingen te laten repareren. DAT ER -NU DE BENZINE LEKKER GOEDKOOP IS- ALWEER GEDREIGD WORDT MET PRIJSVERHOGINGEN IN HET NIEUWE JAAR. Goede voornemens voor het nieuwe jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten